Hoho Angry Anime Smiley

Tuesday, October 11, 2011

Kisah Hati -,-

Assalamualaikum . . .


Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu
Menyempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Ayoyoyo , nyanyi pulak aku kali ni kan ? kan ? kan ? No , sebenarnya tajuk entri hari ini tidak ada kena mengena dengan lirik lagu itu sebenarnya . Aku just copy and paste jer lirik tu (kan dah kantoi).

Okay , hari ini aku berada ... berada ... berada diatas kerusi ! HAHAHAHA (tak perlu la buat lawak kan?) Sebenarnya aku sekarang berada di Hospital Ampang Kuala Lumpur . Kuala Lumpur , ya sekali lagi aku menjejakkan kaki di sini . Tapi tidak hairan jika berada di sini tetapi ini adalah kali kedua aku berada di Hospital ini . Ya , Hospital ini sekali lagi aku kunjungi . Kenapa ? Kenapa aku berada disini ? Aku jejakkan kaki disini untuk melawat kakak kesayangan yang kini dirawat disini . Agak memilukan apabila melihat keadaan kakak aku yang kurus kering akibat tidak dapat makan selama 2 minggu semenjak hari kemasukan dia kesini . Kakak aku tidak dapat makan disebabkan usus perutnya yang sakit dan menyebabkan untuk diperiksa .

Sedih , sedih dan sedih !! Ya aku sedih melihat dia dalam keadaan sebegitu . Namun aku tidak dapat membantu selain memberikan semangat , dorongan dan nasihat . Doa ? Setiap masa , ketika dan detik aku akan berdoa kepada Ilahi memohon agar kakak aku sembuh dan dapat menjalani kehidupan sehariannya seperti biasa .

Doa , doa dan terus berdoa kepadaNya . Itu yang hanya mampu aku lakukan buat masa sekarang . Aku pula akan menduduki peperiksaan SPM yang tinggal hanya sebulan dari sekarang . Disebabkan itu aku tidak dapat menemani dia disini agak lama kerna harus meneruskan persekolahanku yang tertangguh sebelum ini . Hati aku tidak tenang semasa berjauhan dengannya . Aku sentiasa tertanya tanya "Mengapakah semua ini harus berlaku kepada aku?" Namun kita tidak boleh menyalahkan takdir Allah . Takdir yang Allah telah tetapkan . Aku hanya mampu redha dan pasrah menerimanya .

Hati ini menangis semahu mahunya melihat keadaan kakak aku yang terpaksa menempuhi dugaan yang diberikanNya . Aku tidak mampu berbuat apa apa . Hanya mampu menangis menangis dan terus menangis . Air mata mengalir tanpa henti setiap kali tangan ini ditadahkan untuk berdoa .
. Amin amin amin yarabilalamin .

... Byebyebye ...




No comments:

Post a Comment